Tarihçe

1989
Gaziantep’te ilk üretim tesisini kurdu.
1991
Türki devletlere ihracatı ile önemli hacimlere ulaştı
1994
İstanbul ofisini açtı.
2001
İhracat yaptığı ülke sayısı 66’ya çıktı.
2004
İlk reklam filmini 'Triplex' markasına çekti.
2005
Gaziantep’ te ikinci üretim tesisini kurdu.
2007
Turquality Programına seçildi.
2009
İstanbul Silivri’de Avrupa’nın en modern üretim tesisi kuruldu ve şirket, unlu mamul üretimine başladı.

Biscolata Starz , Stix ve Luppo Sandviç Kek lansmanlarını yaptı.

'Bayramınız Şölen Olsun' Kampanyası ile 2009 yılı EFFIE ödülünü aldı.
2010

Yönetim modelini değiştirdi; yönetim ve icra kurullarını ayırdı.

Türkiye’nin en çok çikolata ihracatı yapan firması unvanını aldı.

2011
Şekerlemede dünyanın en önemli referans listelerinden Candy Industry Top 100 listesinde 59. sırada yer aldı.

Biscolata Pia, MediaCat Dergisi’nin yaptığı sosyal medya araştırmasına göre 'Yılın Ürünü' seçildi.
2012
Turquality Programına ikinci kez seçildi.

Milango, Turquality kapsamında düzenlenen Design Turkey yarışmasında ambalaj kategorisinde “İyi Tasarım” ödülünü aldı.

Gaziantep’te Şölen’i gelecek hedeflerine taşıyacak, bölgenin en büyük ve tek entegre tesisinin yatırımına başladı.

2013

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nde ilk 100’e girerek 86.sıraya yükseldi, ihracatta sektör lideri oldu.

İstanbul Sanayi Odası 500 Listesi’nde, 49 basamak yukarı çıkarak Türkiye’nin en büyük 134. sanayi şirketi oldu. 

Geleneksel Türk lezzeti olan lokumu modern yorumla yeniden tasarlayarak Lokkum ile Türkiye’nin ilk endüstriyel lokumunu üreten firması oldu. 

Candy Industry Top 100 listesinde 10 sıra yükseldi ve 49. oldu.

Gaziantep vergi rekortmenleri listesinde Kurumlar Vergisi sıralamasında 2. sıraya yükseldi. 

Biscolata markası ile en iyi lansman kategorisinde “Lansmanda Başarılı” Altın Effie Ödülünü kazandı.

Effie’de Biscolata Mood ve Ozmo Cornet ürünleri ile ‘En İyi Yeni Ürün’ ödüllerini aldı.

2014
Elif Çoban, Advertising Age ve MediaCat dergilerinin ortaklaşa verdikleri Women To Watch-Fark Yaratan Kadınlar Ödülüne layık görüldü. 

Üretim teknolojisiyle Türkiye’de bir ilk olan Luppo Sufle ürünü piyasaya çıktı..

Kurumsal kimliğini ve logosunu yeniden tasarladı. Farklılaşarak ve değerlerine bağlı kalarak başarma arzusunu; beklenti ötesi lezzetler katarak tüketicilerini memnun etme vizyonunu logosuna yansıttı.

Biscolata markası Türk Patent Enstitüsü nezdinde kayıtlı Tanınmış Marka unvanı alarak, kendi alanında en kısa sürede bu tanıma sahip olan marka olarak tarihe geçti.
2015
Türkiye’de çikolatada çocuk kategorisinde ilk şemsiye markanın yaratıcısı Ozmo, sektördeki 15. yılını kutladı.

Biscolata kadınlarının atıştırmalık ürünlerde en beğendiği ilk 10 marka arasında yer aldı.

Şölen İstanbul Sanayi Odası'nın açıkladığı “Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” sıralamasında 133. sıradan 117. sıraya yükseldi.

Capital’in her sene hazırladığı ve Türkiye’nin en büyük şirketlerinin sıralandığı Capital 500 listesinde, Şölen 34 basamak ilerleyerek 252. sıraya yükseldi.
2016

Ozmo Türk Patent Enstitüsü tarafından ‘Tanınmış Marka’ olarak tescillendi ve Şölen Ailesi’nde bu unvana sahip ikinci marka oldu.

Luppo Sandviç Kek relansman kampanyası 2016 Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nda Tatlı Tuzlu Atıştırmalıklar kategorisinde Gümüş Effie Ödülünü kazandı.

Şölen, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş ve Şanlıurfa Büyükşehir Belediyeleri’nin desteğiyle, ONE Derneği tarafından Anadolu’nun mozaiklerini tüm dünyaya tanıtacak olan ‘Mozaik Yolu Projesi’nin ana sponsoru oldu.

Elif Çoban, Antalya İş Kadınları Derneği (ANTİKAD) tarafından 8 Mart Kadınlar Günü kapsamında düzenlenen ödül töreninde ‘Yılın Girişimci İş Kadını Ödülü’ne layık görüldü.

Elif Çoban, Fortune Dergisi tarafından ‘En Güçlü 50 İş Kadını’ sıralamasında 28. sırada yer aldı.

Kristal Elma Festivali 2016’da Dijital, Online Film, Hızlı Tüketim kategorisinde Luppo, “Aşk-ı Luppo” kampanyası ile Gümüş Elma’nın sahibi oldu.

Gaziantep tesislerinde faaliyete giren Ar-Ge Merkezi, Türkiye’nin sayılı Ar-Ge merkezlerinden biri oldu.

2017

3 farklı yeni ürün ile 2017 Şubat ayında Boombastic markasının lansmanı yapıldı.

Biscolata için tasarlanan Mükemmel Sevgili Carlos uygulaması Altın Effie Ödülü'nü kazandı.

İstanbul tesislerinde faaliyete giren Ar-Ge merkezi ile Türkiye Gıda sektöründe tek tüzel kişilikte ve 2 farklı lokasyonda Ar-Ge merkezine sahip tek kuruluş oldu.