Yönetim Kurulu

Yönetim Kurulu Başkanı Mesajı

Bu sene itibariyle 30. kuruluş yılını kutlayan Şölen, Anadolu’dan doğup ilk adımlarını bir aile şirketi olarak atan, kurumsallaşma sürecini tamamlayarak global başarı hikayesi yazmayı başaran bir şirket. Türkiye’de küresel marka olma mücadelesi veren tüm şirketlere rol model olabilecek nitelikte bir globalleşme stratejisi izleyen şirketimiz, birbiri ardına yarattığı güçlü markalarla dünyada ve Türkiye’de haklı bir başarı elde etmiş bulunuyor.

Şölen olarak, en başından beri odağımızda “her zaman en iyisini” ve “farklı olanı” yapmak vardı; bu her zaman müşterilerimize ve sektörümüze sözümüz oldu.

Kurulduğumuz günden bu yana Türkiye ve sektörümüz için gurur kaynağı olan yatırımlara imza attık. Cesaretle attığımız dev adımlarla kendi sektörümüzde Türkiye’nin örnek şirketlerinden biri olduk.

Biz gücümüzü, aile birliğimizden ve insana verdiği değerden alan bir şirketiz. Bu nedenle yatırım denilince sadece teknoloji, bina, makine veya teçhizatı anlamıyoruz. Biz işimize, “insana yatırım, memlekete yatırım” olarak bakıyoruz. Çünkü daha ilk günden kendimize bir ilke belirledik: “Katma değerli ürünler üreteceğiz ve markalar yaratacağız.” Bunun için nerede, nasıl fark yaratabileceğimizi arayıp bulan bir düşünce yapısıyla ilerliyoruz. Nihayetinde biliyoruz ki fabrikayı veya teçhizatı, doğru ve iyi bir fikrin üzerine kurmalıyız.  “İnsana yatırım” da işte bu noktada büyük önem taşıyor.

Endüstri 4.0 donanımına sahip bu fabrikamızla hedeflediğimiz güçlü ivmeyi bugün yakalamış durumdayız. Bu yatırım, bize, hedefimize doğru maratoncu azmiyle koşma gücünü verdi; meyvelerini ise şimdiden almaya başladık. 2018 yılı itibariyle Şölen olarak 30 ülkede 10 binden fazla mağazası bulunan Lidl’ın international tedarikçisi olduk. Kendi sektörümüzde Türkiye’den tek uluslararası firma Şölen’dir. Ayrıca yurtdışında daha fazla tüketiciye ulaşmak için satış kanallarımızı çeşitlendiriyoruz. Amerika pazarına özel olarak tasarladığımız kutusuyla Biscolata Mood, Amazon.com’da satışa sunulmaya başladı.

Ürünlerimizi Amerika’dan Belçika’ya, Maldivler’e kadar 120’ye yakın ülkeye ihraç ediyoruz. Hedef pazarlarımızda güçlü bir şekilde var olabilmek için, iş yaptığımız pazarlarda kendi organizasyonumuzu kuruyoruz. Şu anda Dubai, Cezayir, Azerbaycan, Amerika, Suudi Arabistan’da bölge ofislerimiz; Levant Bölgesi, Kanada, Çin Latin Amerika’da bölge müdürlüklerimiz bulunuyor. En son olarak Almanya ve İngiltere ofislerimizi kurduk.

2 bine yakın çalışanımızla birlikte şimdiye kadar dünya çapında başarıya ulaşan Biscolata, Ozmo ve Luppo markalarımıza ek olarak, yeni marka hikayeleri yaratarak hem dünyada hem de Türkiye’de büyüyen küresel oyuncu olmak istiyoruz.

Önümüzdeki dönemde ihracatta gelişmiş ve tüketimi yüksek olan pazarlarda markalaşarak daha etkin bir şekilde var olmayı ve 5 yıl içinde bu pazarlarda payımızı 5 kat arttırmayı hedefliyoruz.

Şölen’in 30 yıllık yolculuğunda emeği geçen herkese en içten teşekkürlerimi sunuyorum. Tüketicilerimize, yaşamlarının her güzel anında “Şölen varsa şölen var!” dedirtmeye, bugün olduğu gibi gelecekte de Türkiye ekonomisine ve sektörümüze değer katmak üzere aynı tutku ve azimle çalışmaya devam edeceğiz.
 

Saygılarımla,

 

İsmail ÇOBAN

Yönetim Kurulu Başkanı 

ŞÖLEN